torsdag 21 juli 2011

Mina innersta gömmor.

Längst in i mina innersta gömmor förvarar jag mina drömmar. Stora drömmar och små drömmar. Väl skyddade och gömda för omvärlden. Jag lärde mig att stänga och låsa väl om mina drömmar, mina tankar och mina innersta känslor under den långa tid jag levde i tron att jag var var mindre värd än andra. När jag ständigt fick höra att mina drömmar var korkade, mina tankar dumma och mina känslor fel, så skyddade jag dem ändå så ömt och plockade fram dem ibland när jag var ensam.

Med tiden har jag lärt mig att glänta på locket ibland. Att dela mina drömmar med andra. Plocka fram dem i ljuset. Många svårigheter har gett mig mer styrka. Stort stöd har gett mig mer tro på mig själv och jag vet att många svar finns där, väl gömda i mitt innersta.
Kanske är det dags nu? Dags att låsa upp helt. Dags att pröva mina vingar och se om jag kan. Alla drömmar kanske inte bär hela vägen fram, men de kan ge nya erfarenheter, nya kunskaper och insikter. Någon dröm kanske håller att förverkliga. Någon dröm kan bli sann.
Hur vet man om man inte vågar prova?
Var rädd om dina drömmar, vårda dem ömt. De är en del av dig, av den du är och du är värdefull!



Kram Peggy



Mitt smyckeskrin är gjort av tändsticksaskar och dekorerat med ljuvliga papper, pärlswirl och blommor som jag fått i present.

Inga kommentarer: