tisdag 11 augusti 2015

MAGISKT

Ibland faller pusselbitar på plats.
Ibland lär man sig leva med att några saknas.
När man tar sig tid att se allt vackert och underbart som man har omkring sig.
När man tillåter sig att njuta av det man har.
 
Då kommer man närmare.
 

 
Jag har upplevt magin i vardagen.
Känt hur allting stannar.
När alla ljud hörs tydligt.
 När alla dofter kittlar i näsan.
När luften jag andas in fyller hela kroppen.
Känt hur all stress, allt oro, allt som gör ont, försvunnit och ersatts av en frid, ett lugn.
 
En sagolik känsla.
 




Livet är fantastiskt, ljuvligt.
Jag är lycklig som får uppleva det.
I varje stund, varje sekund finns något att njuta av, något att uppskatta.
Jag har hittat det.
Sett det.
 
Och jag vet......Allt kommer att bli bra.
 


En stilla vattenyta.
En vind i trädtopparna.
En fågels avlägsna skrik.
En fiskstjärts slag i vattnet.
 Ett andetag nära mig.
En lätt beröring.
 Ett barnskratt.
En liten smutsig fot.
En solig morgon.
 
Jag har hittat hem.
 
 
 
Ibland känns hela livet magiskt.
Ibland bara små ting.
Men glöm inte bort att den alltid finns där.
Vacker, stilla...
Längst inne i ditt hjärta.
 
Har du någonsin känt magin i vardagen?
 

Kram Peggy

 
Fotot är taget vid en liten sjö, djupt inne i Östergötlands skogar där näckrosor, sjöjungfrur och trollsländor lever ostört.
Layouten är gjord med allt möjligt. Stämplar, färgspray, pennor, dies,, mönsterpapper och washi. Blommorna och trollsländan är embossade i silver för att ge en metallisk känsla.
 
 
(Bild lånad från internet.)

Inga kommentarer: