tisdag 29 juni 2010

Härliga, underbara sommarvärme!!!!

Jag älskar verkligen sommar och värme. Tillbringar nästan all min vakna tid utomhus och njuter varje minut.
Midsommar firades med släkt och goda vänner och dagarna efteråt har fortsatt i samma anda.
Mina vänner, Håkans vänner, barnens vänner våra vänner. Huset har varit fullt från morgon till kväll. Nej nu skrev jag fel. På dagarna har vi ju varit ute, men på natten har huset varit fullt av familj och övernattande gäster. Barnen badar i poolen och maten lagas på grillen. Inte på natten då, utan på dagen, då vi är ute!
Allra mest njuter jag just nu av en kopp te på förstutrappen, där jag kan se barnen leka, våra nyinflyttade hönor gå och picka och Mayas två lurviga kattungar busa på gräsmattan.
Vi lever enkelt lantliv varje dag och jag älskar det!!!!!

midsommaraftonens jorgubbar med vispgrägge.....mmmmmmmm.

Vackraste brorsdottern!

Tuppen Joakim och hönan Sandy, som är döpt av Lukas efter ekorren i Svampbob fyrkant.
Den andra hönan har Danielle döpt, helt själv. Hönan heter....håll i er nu...
Kajsa Motorcykel Törnrosa Askungen Snövit Belle Winblad Olausson.
Och detta är Tilde (också döpt av Danielle), en av Mayas söta, söta, söta bebisar, som nu är 1 månad gamla.
Måste ju också berätta att i sommar blir det en utflykt till Kolmården för vår del.
William har nämligen vunnit en dags inträde till parken, delfinariet och Zafarit för två vuxna och två barn. Inte illa va?!
Ha det nu riktigt bra i sommarvärmen och glöm inte att ta er tid att njuta!!!


Kram Peggy




Inga kommentarer: