söndag 4 juli 2010

Orustträffen

Igår, på årets hittills varmaste dag, satt jag inne hela dagen! Jo det är sant. Jag var nämligen på scrapträff på Orust. Mycket folk, hett, hett och vansinnigt roligt!!
Kortutmaningarna hann jag inte med alls, min klocka gick alldeles för fort igår, men tre layouter fick jag gjort.
Den första, på finaste Alexandra, var till en färg- och teknikutmaning.
Man fick inte välja färger själv utan skulle dra två ur en hatt. Jag fick blå och turkos. Sedan fanns det regler om vad som skulle vara med och vad som inte fick vara med.
Priserna var sponsrade av Annette Philip/Freja Skapargård och det var också hon som avgjorde tävlingen. Jag kom tvåa!!!! *stolt*
Den andra utmaningen var att göra en monokromatisk layout, dvs bara använda sig av EN färg i olika nyanser. Jag tror inte riktigt att beige i det här sammanhanget räknas in i den bruna färgskalan. Men jag inspirerades av utmaningen och gjorde en LO så som jag ville ha den. Det är ju kul om man gillar sin LO även när man kommit hem från träffen.

Den tredje utmaningen utgick från ett härligt papperskit från Maja design, samt ett dekorationskit från creativica. Layouten skulle ha sommartema och man fick bara lägga till cardstock, bokstäver, stämpelmotiv samt rita med penna. Så här har jag hållt mig helt till reglerna och jag belv riktigt nöjd även med denna.

Nu tar det nog ett tag innan jag kommer iväg på träff igen. Men jag hoppas hinna scrappa massor hemma i sommar.

Kram Peggy

Inga kommentarer: