tisdag 3 augusti 2010

Höstkänslor

Mmmm, så är det. Efter dessa regniga dagar har jag fått höstkänslor i kroppen och blivit väldigt medveten om att mitt långa sommarlov nästan är slut. Jag har verkligen njutit av den underbara sommaren vi haft i år. Vi har varit ute, varje dag, nästan hela dagarna. Inte för att det syns, i form av solbränna eller så......nix! Men det känns!!!! Jag går på solenergi och behöver ladda batterierna med massor av sol och värme för att orka med den mörka vintern. Så, dessa sista dagarna på sommarlovet får jag väl göra som min pappa = så lite som möjligt, så att tiden går så sakta som möjligt. Hoppas på mer värme så kanske jag kan lata mig en stund i min säng som jag äntligen fått upp i trädgården. Myyyyys.
Hur som helst. Regn har ju också sina fördelar. Man hinner tvätta, diska och städa (nåja) ikapp sig när man kan vara inomhus. Och man kan PYSSLA!!! I lördags satt jag och en kompis vid pysselbordet i flera timmar. Härligt!!!! Här är lite av resultatet:
En layout med finaste Kicki och nyaste Theo. Visst är bilden underbar. Så mycket kärlek, man blir alldeles varm.
Söta detaljer i form av små bebishänder och fötter, knappbrads, blommor, spets och ljusblå pearlmaker. Jag har också använt en rub-on med texten "just new to us" på själva fotografiet.
Här är en LO med helt annan stämning. Jag fick möjlighet att åka till Stockholm med Aktiv Ungdom i november förra året. Det var otroligt lärorikt och väldigt roligt. På layouten har jag använt mig av massor av memorabilia som jag sparat från resan. Inte ett dugg syrafritt, men jag får väl skriva ut ett nytt foto ifall detta skulle bli förstört :-)
Så, till sist, en layout som är lite olik mig just nu. Jag tycker det är svårt att göra en layout enkel men ändå snygg. För mig är det mycket lättare att pilla dit massor av dekorationer och papper. Men det tar ju så otroligt lång tid. Ibland vill jag göra en LO lite snabbare så jag behöver träna lite mer på den enkla stilen. Jag blev ganska nöjd faktiskt.
Idag ligger det vackra bröllopsbilder utspridda över pysselbordet och förhoppningsvis blir det en layout i kväll.
Kram Peggy

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbar layout du skapat.
EN sån värme o kärlek.
Helt underbar

PowerCheez sa...

Vilken tur att du har en sådan snäll lillebror som hjälpte dig med din "Sommarsäng".