söndag 10 april 2011

Idag blir det bilder från en gammal layout, som jag vet att jag visat här på bloggen förut. Men layouten har ett stort symboliskt värde som jag inte har berättat om och jag tyckte att det passade bra nu.

Jag gjorde layouten till en sybercrop som scraplyckan anordnade tidigt i höstas. Den är gjord med ett kit, som man kunde beställa hem i förväg.

I kitet fanns en vanlig, brun papperspåse och det var den som passade så bra till denna layouten.

Den handlar helt enkelt om att jag ville stoppa ner allt gammalt, negativt jag varit med om i mitt liv, i en stor påse. Knyta till ordentligt, vända ryggen till och bara se framåt. Att lämna det gamla bakom mig och gå mot nya, positiva erfarenheter.


Allt kommer att blir bra.


Det är dessutom mitt ex. som har tagit fotot på mig. Han som har gett mig alla otäcka minnen och hemska erfarenheter som jag vill stoppa ner i säcken och inte ägna mer av min tid till. Nu gick det ju inte riktigt som jag önskade. Han vägrar ge upp, vägrar släppa taget, vägrar att låta mig skapa ett liv där jag är lycklig. Förföljer mig ständigt både praktiskt och känslomässigt.


Nu har jag ännu fler saker att stoppa ner i säcken och sedan tror jag att jag bränner den!


Jag lyssnar på "spring för livet" från melodifestivalen och sörjer. Sörjer att det är så många som råkar ut för detta. Det är inte bara en tröst att veta att man inte är ensam. Otroligt känslomässigt träffsäker text.


Tusen kramar till er alla. Ta hand om varandra.

Peggy

2 kommentarer:

onkis sa...

Oj va mycket onödigt du och dina barn ska behöva gå igenom..
Men båda dina LO,s om dig & din vännina är jättefina.
Tack för snälla kommentarer på min blogg.
Hoppas att allt ordnar sig för er.
Kram!

Anonym sa...

hoppas att det löser sig och att ni inte tar allt för mycket skada. jätte fina grejer du gör. kul att du titta förbi oss på magnolia idag. Marie