torsdag 7 april 2011

Orka kämpa

Vi har alla våra fighter att kämpa. Vi har alla våra mål att kämpa emot. En del stora, en del små. Ibland hårt ibland lättare. Men ingen tjänar på att jämföra sina problem med andra. Tänka att; jag ska inte gnälla, det finns alltid de som har det värre. Nej gör tvärt om. Berätta vad du går igenom och hur du känner dig. Det finns alltid människor som förstår och som kan stötta dig och det är guld värt.


Jag har vågat berätta.


Jag är glad att jag började berätta, redan för ett par år sedan. Det gör att mina vänner förstår lite mer av det som händer nu. Och de finns där. De stöttar mig, kramar mig, hjälper mig upp på fötter varje gång jag faller.

Som flera av er vet så kämpar jag för mina barns rättigheter.

Mina barns rätt till en trygg vardag.

Mina barns rätt till sin mamma.

Mina barns rätt att slippa bli psykiskt misshandlade av sin pappa.

Mina barns rätt till att gå i skolan, varje dag.

Mina barns rätt att komma hem.


Som ni förstår är detta en oerhörd svår och jobbig kamp. Det är tungt och svårt att bära. Jag blir ledsen, orolig och rädd. Jag blir arg och förtvivlad. Jag blir hoppfull........

Och utan mina vänner vet jag inte om jag hade orkat.

Jag måste orka. För barnens skull.

Men jag vet inte om jag hade klarat det.


Jag försöker att fokusera på det jag har som är positivt.

Försöker förstora upp alla positiva detaljer och glädjas åt dem.

Försöker att göra saker som får mig att skratta och må bra, mitt i elendet.

På så vis är det lättare att orka med det svåra. Att orka kämpa vidare. Att inte ge upp.

Jag måste intala mig att allt kommer att bli bra.


Layouten handlar om Michell, en av alla vänner som stöttar mig nu.

Hon har kämpat sitt eget slag. Mot kilona.

När bilderna togs hade hon gått ner 50 (!) kilo. Det kan inte ha varit lätt, men det är så häftigt att se. Hoppas du är riktigt stolt över att ha lyckats uppnå ditt mål, Michell.


Ta hand om era vänner och krama allihop. En kram behöver man alltid.

Peggy

3 kommentarer:

Michell..... sa...

Du underbara Människa!!!! Kan tala om att nu väger jag 67 kilo med kläder på å har gått ner från 129 kilo!!

Jag tackar Innerligt över att du gjort en så UNDERBART FIN LO till mig/om mig!!

Du vet att jag finns i vått å torrt, i sol å moln...Bara ett telefonsamtal bort!

Älskar dig vännen!!

Hemma hos Peggy sa...

Men herregud. Kommer jag att hitta dig nästa gång vi träffas? *ler*

Vad roligt att du gillade layouten. Jag blev riktigt nöjd jag också.

Jag finns alltid här för dig ockskå. Älskar dig lika mycket.
Mina vänner betyder så mycket för mig.
Hoppas att vi ses snart.
Kram

Linapyssel sa...

Hej Peggy! En varm kram skickar jag dig och dina! Tackar för din kommentar inne hos mig och har glädjen att meddela att planneringen inför Nol-träffen är i full gång!! Håll utkik ! Kram kram Lina