söndag 29 augusti 2010

En riktig vän

Har du någonsin haft en riktig vän?
Någon som ser dig för den du är, någon som du ser för den hon är.
Någon som du kan dela både skratt och tårar med.
Någon som alltid finns där och som låter dig finnas där för henne?
Det har jag.
Och jag är så tacksam.
"En god vän accepterar mig
precis som jag är, med både skavanker
och stjärnor i kanten.
En god vän har så känsliga öron,
att hon hör även det jag inte säger.
En god vän backar inte för att dela
både ljus och mörker,
visdom och dårskap,
drömmar och bakslag.

En god vän i en tung stund
kan rädda liv,
liksom en vän i en stund av lycka
kan fömera glädjen mångfalt.

En god vän kommer från hjärtat.
Jag vet att hon menar det hon säger.
Och hon slösar med sitt hjärta så att
mitt blir lite större!

En god vän lyfter mig
så att jag blir en lite bättre människa
än jag egentligen tror
att jag är."

Den underbara dikten kommer från Carolina Gårdheim, Kreativ Insikt.
Jag fick hem den nya katalogen härom dagen och jag njuter av att bläddra i den. Hon har så otroligt underbara saker och vackra små ord på vägen.
Ta hand om era vänner och låt dem veta hur mycket du uppskattar dem.
Stor kram till er och en extra stor till dig Petra
Peggy

4 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken vacker dikt till en kär vän.
Dom ska man vara rädd om...(:

Jättefint har Du gjort!!

Kram, J:son

Susanne sa...

Jättefin Lo!!! Och dikten är helt underbar :)

Kram
Susanne

onkis sa...

Har kikat runt lite på din blogg och vilka underbara alster du gör.

Hemma hos Peggy sa...

Åh, tack snälla ni. Vad glad jag blir.
Ja, visst är dikten fin. Jag älskar den!!!!