måndag 4 oktober 2010

Äntligen.

Hej hej alla!
Det var vansinnigt förskräckligt vad jag är dålig på att uppdatera här. Jag hinner inte riktigt med, tror jag. Kan försöka skylla på att datorn för det mesta är upptagen av andra än mig :-)
Så nu följer en litlen bildkavalkad över vad jag har haft för mig den senaste månaden. Det är bara nöjen för hela slanten...........
Nä, så är det ju inte riktigt i verkligheten, men allt vardagsslit vet ni ju redan hur det fungerar så det behöver jag väl inte berätta om?
Vi börjar väl lördagen 11/9.
Då hade vi fest med goda vänner. Det var grevar, grevinnor och tjänstefolk. Det var "mord på slottet" och kriminalkommisaren fick komma.
Fantastiskt roligt, med många skratt. Kika in på www.niceparty.se om du är nyfiken.

Här är vi då, grevinnan Inez Gyllenstierna och min "svägerska" Margareta Gyllenstierna.

Är vi inte vackra så säg......

Dagen efter var jag på prova på Linedance i Älvängen. Ruskigt roligt det med.

Här är deras hemsida om ni vill titta.

Och på kvällen samlade vi ett gäng från Aktiv Ungdom för att åka till studion och vara med i Bingolotto. Tre av mina duktiga scraptjejer fick sitta framme hos Lotta och visa upp sina alster i TV. *stolt* Här är de. Alla "Aktiv Ungdom barn" som var med hos Lotta i Bingolotto.

Mina pojkar Lukas och William står i mitten framför Lotta. För två veckor sedan hämtade William hem en ullig, gullig kompis med långa öron. Hoppsan heter han och jättegosig och mysig. Tanken var att han skulle bli kompis till Einar (marsvinet) här hemma, men se det gick inte alls det. Stackars Einar kan man säga ;-) Så Hoppsan har fått flytta ut till hönshuset istället. Det blev mycket bättre.

Mina bonusar har fått en lillebror. En scrappad tavla och mjukaste snuttefilten blev vår present till det nya underverket med familj.

Förra helgen var det rekordträff i Mölnlycke och här är två av layouterna jag hann med där.

Detta är min dotter Danielle, som har somnat så gott hos sin avgudade bonussyster, ute i trädgårdssoffan. Jag tycker att bilden är helt underbar och det passade med en såpass här enkel LO.

Den här layouten var dagens första utmaning och gjord efter en skiss.
Och så till sist.....denna helgen har det varit CC hos scraplyckan
Jag hann med 6 st utmaningar och två av barnen gjorde var sin LO.
Här visar jag tre av mina.

Gjord till en utmaning där journalingen skulle handla om något annat än händelsen på bilden.
Och denna gjord till en skiss med hösttema.
Den sista är gjord med ett speciellt kit man kunde köpa hem i förväg om man ville.

Där ser ni......jag har hunnit med en del ändå.
Förutom detta hämtade vi hem tre nya kycklingar igår, så nu har vår hönsflock vuxit lite.
Dessutom har vi börjat på hundskola med Stina och DET, mina vänner, är en utmaning!! Vår snälla och hyfsat lydiga vovve är en rikgtig värstinghund i skolan. Helt galen blir hon och vill helst inte fokusera på något annat än de andra hundarna. Kul, kul när hon är så stor och stark som hon är. Och ju olydigare Stina var, desto godare godisar stoppade instruktörerna åt mig *fniss*. Nåja, det blir väl bättre och vissa saker gjorde hon faktistkt rätt. Vem har sagt att allt skall vara lätt?
Ha det nu riktigt bra så skall jag försöka att uppdatera snart igen. (innan jul i alla fall)
Kramar Peggy







1 kommentar:

onkis sa...

Oj,så många fina LO:s du har gjort och du själv va jätte vacker som grevinna :)