tisdag 5 april 2011

Liv....MITT LIV



Det första jag gjorde mig av med efter skilsmässan för fyra år sedan var fasaden. Den vidrigt äckliga tomtebolyckefasaden. Den tråkiga, fula perfekta fasaden.

Hans fasad.

Den som jag ändå aldrig kunde leva upp till. Jag ville ha tillbaka livet. Mitt liv. Jag ville släppa in männsikor. I mitt liv. Jag ville vara äkta, ärlig, levande. Jag hade saknat det så mycket. Det finns ingen vän som bryr sig om små gruskorn i hallen, en och annan dammråtta under sängen eller disk från igår på diskbänken. Jag bryr mig inte heller. Jag vill mycket hellre spela spel eller läsa saga med mina barn. Diska kan jag göra sedan.


Det finns ingen vän som tror att du alltid är glad, som inte tycker om dig om du visar att du är arg, ledsen eller besviken ibland. Jag släppte in folk i mitt liv igen. Började berätta. Och de förstod. Jag är inte perfekt. Jag är inte ständigt lycklig. Jag har inte alltid välstädat hemma och jag har inte alla senaste teknikprylarna i mitt hem.



Jag VILL inte vara perfekt.



Jag vill bara vara jag.



Glad, lycklig, ledsen, arg, stark, sårbar.......Jag är allt, jag vill vara allt. Och nu, när ingen längre, med våld, tvingar mig att låtsas att mitt liv är perfekt, vågar jag vara allt. Ge allt. Ta emot allt.


Stor kram

Peggy


Fotografierna på layouten är tagna av världens bästa fotograf My. http://www.myfoto.se/ (sätt på ljudet och njut!)

3 kommentarer:

PowerCheez sa...

Vet du vad, syster! Du ÄR perfekt... Just för att du INTE är perfekt! Och för att du inte förväntar dig att andra skall vara det heller! Jag finns här och stöttar så mycket jag orkar, även om jag vet att också min ork sviktar ibland!

Hemma hos Peggy sa...

Allas ork sviktar ibland. Det är det som gör oss mänskliga. Som tur är sviktar inte allas ork samtidigt och man kan finnas där för varandra.
Men lika viktigt är det att finnas där och dela glädje, lycka och kärlek och sprida det omkring sig.

Älskar dig lillebror!

PowerCheez sa...

:-P Kjaaamizzz